Various publications focussing on digital transformation, innovative digital music services, decentralized Electronic Commerce or open publishing in academia.

Refereed Publications

Mann, F. / von Walter, B./ Hess, T. / Wigand, R.T. (2009):
Open Access Publishing In Science: Why It Is Highly Appreciated But Rarely Used
, in: Communications of the ACM, Vol. 52, No. 3 [Full PDF]

Quiring, O. / von Walter, B. / Atterer, R. / Hess, T. (2008):
Decentralised Electronic Commerce: Exploring the Effects of Revenue Splitting Inside File Sharing Systems, in: EM – Electronic Markets, Vol. 18, No. 2, [Full PDF]

Quiring, O. / von Walter, B. / Atterer, R. (2008):
Can File Sharers be Triggered by Economic Incentives? – Results of an Experiment, in: New Media & Society Vol. 10, No. 3 [Full PDF]

Quiring, O. / von Walter, B. / Atterer, R. (2007):
Money from Peer to Peer – an Experiment on File Sharing Behavior under Different Economic Conditions, in: Paper accepted for presentation at the 57th Annual Conference of the International Communication Association, San Francisco, USA, May 24-28 [Abstract]

Quiring, O. / von Walter, B. / Atterer, R. (2007):
Sharing Files, Sharing Money – Ein experimenteller Test des Nutzerverhaltens in Musiktauschbörsen unter verschiedenen ökonomischen Anreizbedingungen, in: Medien & Kommunikationswissenschaft, [Full PDF]

Stöckl, R. / Kosyak, A. / von Walter, B. / Hess, T. (2006):
Success Factors of Communities for User Driven Content: the Case of Ciao.com, in: Proceedings of the 12th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Acapulco, S. 4444 – 4452 [PDF]

Hess, T. / von Walter, B. (2006):
Toward Content Intermediation: Shedding New Light on the Media Sector, in: The International Journal on Media Management, 8. Jg., Nr. 1, S. 2 – 8, [Full PDF]

Benlian, A. / von Walter, B. / Hess, T. (2005):
Semantically Enriched Information Seeking in Peer-to-Peer File Sharing Systems – Empirical Evidence from the User Perspective, in: Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-38), Hawaii [Abstract]

von Walter, B. / Quiring, O. (2004):
The transformation of the media sector – an interdisciplinary discourse of its social and economic implications, in: Proceedings of the 15th ITS Conference, Berlin [Preview]

von Walter, B. / Hess, T. (2004):
A property rights view on the impact of file sharing on music business models – why iTunes is a remedy and MusicNet is not, in: Proceedings of the 10th Americas Conference on Information Systems (AMCIS), New York, NY, S. 2496 – 2506 [Full PDF]

von Walter, B. / Hess, T. (2003):
iTunes Music Store: Eine innovative Dienstleistung zur Durchsetzung von Property-Rights im Internet, in: Wirtschaftsinformatik, 45. Jg., Nr. 5, S. 541–546 [Abstract]

 

Bücher & Buchbeiträge

Schinabeck, T. / von Walter, B. / Hopfgartner, J. (2010):
Video-Distribution 2.0 – Strategien für den Umgang mit dezentralen Medienmärkten, in: Hass, B. / Walsh, G. / Kilian, T. (Hrsg.): Web 2.0 – Neue Perspektiven für Marketing und Medien, Heidelberg, 2. Ed. [Preview]

von Walter, B. (2007):
Intermediation und Digitalisierung – Ein ökonomisches Konzept am Beispiel der konvergenten Medienbranche, Wiesbaden [Preview]

von Walter, B. / Quiring, O. (2006):
The transformation of media – economic and social implications, in: Preissl, B. / Müller, J. (Hrsg.): Governance of Communication Networks: Connecting Societies and Markets with IT, Heidelberg, S. 243 – 271 [Preview]

Weitere Publikationen

Hess, T. / Wigand, R.T. / Mann, F. / von Walter, B. (2007):
Open Access & Science Publishing – Results of a Study on Researchers’ Acceptance and Use of Open Access Publishing, in: Management Reports of the Institute of Information Systems and New Media, LMU Munich, Munich, Nr. 1/07 [PDF]

Mann, F. / von Walter, B. / Hess, T. / Wigand R.T. (2007):
Mit Open Access in die wissenschaftliche Zukunft? – Eine neue Publikationsform zwischen hoher Wertschätzung und verhaltener Nutzung, in: LMU – Munich School of Management Magazine, 5. Jg., S. 34-37 [Review]

von Walter, B. / Hess, T. (2005):
Content-Intermediation – Konzept und Anwendungsgebiet, in: Arbeitspapiere des Instituts für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien, LMU München, Nr. 5/05 [PDF]

Dous, M. / Kempf, M. / Prehn, M. / Richter, M. / Rösch, F. / Salomann, H. / Schmid, M. / von Walter, B. (2005):
Die Rolle von Vertrauen in vernetzten Wertschöpfungssystemen, in: Working Paper des BMBF-Forschungsschwerpunkts Internetökonomie, Berlin

von Walter, B. (2005):
Von der Kür zur Pflicht: Möglichkeiten der Drittmittelförderung in der betriebswirtschaftlichen Forschung, in: BWL im Fokus 2004/05, München, 3. Jg., Nr. 1, S. 50 – 51

von Walter, B. (2005):
Rezension zu “Picard/Robert: Strategic Responses to Media Market Changes”, in: MedienWirtschaft: Zeitschrift für Medienmanagement und Kommunikationsökonomie, 2. Jg., Nr. 1, S. 50 – 5

Palvölgyi, E. / von Walter, B. (2002):
Projektseminar “Neue Medien” – Vorbereitung eines Content-Management-Systems für ein Medienunternehmen, in: Wirtschaftsinformatik, 44. Jg., Nr. 6, S. 620 – 622